Hogyan készülj, ha webshopot szeretnél?

Facebook
Twitter
LinkedIn

Ahogy korábban már írtam róla, számos dolog van amire ha felkészülsz már az indulásnál, akkor nagyon gyorsan és zökkenőmentesen tud haladni a weboldalad készítése. 
De mi a helyzet akkor, ha webshopot szeretnél? 
Webáruházat indítani és készíteni lényegesen komplexebb feladat és nagyobb felkészülést igényel, az alábbiakban összeszedem mik azok amiket fontos megszívlelned mielőtt belevágunk! 

 

 

Termékképek

Ha nem tudsz nekem megfelelő termékképeket biztosítani a munkához, bele se vágjunk!  Az online boltok alapja, hogy képek alapján választjuk ki a kívánt terméket, ezért kérlek még a projekt megkezdése előtt ezeket gyűjtsd össze őket (gyártók, beszállítók meglepően rugalmasak ebben az ügyben)! Kérj tőlük engedélyt írásban a fotók felhasználásához!
Ha saját terméked van és Te fogod a fotókat készíteni, figyelj a minőségre. Ma, 2021-ben már nem vesznek komolyan egy olyan webáruházat aki gyenge minőségű fotókat közöl áruiról. 
Nagy segítség, ha 800×800-as méretben, png formátumban bocsájtod rendelkezésemre őket, az általam jelenleg használt WooCommerce webshop motorral ez a méret kompatibilis!

Pontos elnevezés

Ne bízd rám a termékeid elnevezését! A legjobb ha már a pontos terméknév szerint elnevezve küldöd el hozzám a képeket! Kérlek figyelj a helyesírásra, mert nagy mennyiségű helyesírási hibát nekem sem áll módomban kijavítani! 

Árak

Az árak folyamatosan változhatnak, ez evidens. Webáruház indítás előtt viszont szedj össze nekem egy fix árlistát, amivel már a termékek feltöltésénél dolgozhatok! Ha már a munka megkezdése közben szeretnéd kitalálni az árakat az jó eséllyel a projekt csúszásához fog vezetni!
Tipp: Áraidat mindenképp pozicionáld úgy, hogy az esetleges járulékos költségek, mint például a bankkártyás fizetés után fizetendő százalék ne terhelje túlságosan a hasznodat!

Akciók, egyedi engedmények

Ha olyan a cégprofilod, hogy más árak élnek bizonyos esetekben (akciók, törzsvásárlók stb.), kérlek ne tőlem várd, hogy kitaláljam a megvalósítás (üzleti) módját. Az én feladatom elsődlegesen a webáruház felépítése és az ezzel járó számítástechnikai feladatok ellátása, az üzleti modelledet és a logikáját Neked kell “hoznod” ! Persze ha korábbi munkáim során voltak hasonló esetek amik alapján tanácsokkal tudlak segíteni akkor azt sohasem fogom magamban tartani és mindig megpróbállak segíteni, de kérlek vedd figyelembe, hogy nekem mi a feladatom ebben a projektben! 

Termékleírás

Nem árulhatod termékeid egy rövid termékleírás nélkül. Nagyon egyszerűen utánanézhetsz, hogy mi az a szövegmennyiség amit Neked ebben az esetben biztosítanod kell, egyszerűen csak nézz körül a már régebb óta működő hasonló jellegű webshopoknál! A termékleírás megadása mindig a te feladatod, kérlek figyelj a helyesírásra itt is! 

Kategóriák

Gondold át, hogy milyen kategóriákba és alkategóriákba szeretnéd sorolni áruid!
Nekem már eszerint rendszerezve küldd át őket!
Tipp: Túl sok kategória ne legyen, mert el lehet keveredni benne, bonyolulttá teszi a folyamatot és elveszi a vásárlási kedvet!

Kiszállítás módja/átvétel módja

Ezek szintén olyan dolgok, aminek az informatikai megvalósításában nagyon szívesen segítek (hiszen ez feladatom), de Neked kell utánajárni az áraknak és az ügyintézésnek, például ha egy futárcéggel szeretnél leszerződni!

Fizetési módok/számlázás

Szerencsére a WooCommerce motor gyakorlatilag minden fizetési lehetőséget biztosít amivel a vásárlók élni tudnak, legyen ez készpénzes fizetés személyes átvétellel, banki átutalás, utánvétes fizetés, bankkártyás fizetés vagy akár SZÉP kártyás fizetés.  
Itt azonban figyelembe kell venned, hogy ezeknek plusz költségei vannak, és a Te feladatod lesz eldönteni melyikekkel szeretnél élni, valamint hogy a könyvelésed szempontjából ennek milyen jelentősége van! 
Én az összes módot telepíteni tudom és fogom is ha kéred, de azt már Neked kell átlátnod, hogy a vállalkozásod működésének szempontjából ennek milyen hatásai lesznek!
A számlázás megoldása is kérdés, beállíthatunk egy automatikus számlázó programot, de ha úgy gondolod nincs erre szükség akkor manuálisan is küldheted a vásáróknak!

Általános szerződési feltételek

Ahogyan arról már beszéltem egy korábbi cikkemben, a webáruház indításának vannak jogi előfeltételei, ilyen például egy ÁSZF megírása és feltüntetése a honlapon. Egy mintával tudlak segíteni a projekt kezdetén, de az már a Te felelősséged, hogy a benne lévő adatok hitelesek legyenek. Kérlek figyelj erre, vagy kérj meg ügyvédet/könyvelőt aki megírja helyetted és számon kérheted rajta egy esetleges jogi probléma esetén! 

Elsőre ez egy kicsit soknak tűnhet, de hidd el, nem akartalak elijeszteni, sőt! Ha ezeket a tanácsokat figyelembe veszed nem csak az én hanem a saját életed is megkönnyíted, és maga a projekt azaz a webáruházad készítése nagyon flottul fog menni, határidőre! 🙂

Ezek is érdekelhetnek:

étterem marketing

Étterem marketing -mit csinálunk rosszul?

Tudom, bosszantó, tud lenni a következő szituáció. Volt egy álmod, nevezetesen egy saját étterem elindítása és működtetése. Komoly lemondások árán kialakítottad a

Copyright © 2021 - Molnár Krisztián