Woocommerce webshop – előnyök és hátrányok

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Napjainkban a digitalizáció folyamatos, megállíthatatlan előretörésével természetes, hogy gombaszerűen nőnek ki a semmiből az újabbnál-újabb webshopok. Az már szinte magától értetődő, hogy a kedvenc üzletláncaid termékeit már az interneten is megvásárolhatod, azonban egyre több kisvállalkozás próbálkozik az online kereskedelemmel, akár a fizikai üzletek egyre növekvő költségeit teljesen kiváltva. De hogyan lehet neked is saját webáruházad? Itt jön képbe a Woocommerce!

woocommerce webshop logo a cikkhez

Webshopok jelentősége napjainkban

Az internetes vásárlás a napjaink szerves részévé vált, és ez a folyamat csak erősödni látszik a közeljövőben. Az emberek egyre inkább értékelik az online vásárlás kényelmességét és a mindenki számára elérhető bőséges kínálatot.
Ennek eredményeként egyre több vállalkozás dönt úgy, hogy webáruházat indít az előbb említett folyamatosan növekvő csoport kiszolgálására. Milyen lehetőségeink vannak nekünk, egyszerű Földi halandóknak, ha szeretnénk belevágni az e-commerce bizniszbe?

Miért éri meg anyagilag egy webáruház?

A webáruház a bevétel és költség oldalon is kedvezően hathat a költségvetésedre. Egy Woocommerce webáruház elkészítése és fenntartása egy fizikai üzlet bérleti díját teljesen kiválthatja, ezzel 1-2 hónap alatt megtérülhet a befektetett összeg.  Persze a boltodat nem kell feladni, ez csak egy opció. A fizikai és a digitális üzlet nagyon is megférhet egymás mellett, és kölcsönösen erősítheti a másik forgalmát.
A bevétel pedig csak a terméked sikerességén és a marketingeden múlik, hiszen itt nincs határ, egészen konkrétan bárkinek, bármikor árulhatsz. Egy fizikai üzlet a potenciális vásárlók távolsága vagy az éjszakai zárva tartás miatt ezt a funkciót nem tudja ellátni. 

Milyen a jó webshop?

A jó webshop ízléses, dizájnos, igényességet sugall. Könnyen átlátható, nem veszünk el a milliónyi kategória között, megtalálja mik azok fő(szülő) kategóriák, amiből már a legtöbben tovább tudunk navigálni. A jó webáruházban van szabadszavas kereső, így még könnyebben rátalálunk a kívánt termékre. 
A terméklista gyakran frissül újdonságokkal, az árukészlet pontos, naprakész. 
Fel van szerelve a vásárlást megkönnyítő eszközökkel, mint a csomagautomatába szállítás, fizetési módok sora, automata számlázó rendszer, szállítási díj kalkulátor. 
Egy jól kialakított webshop felkínálja nekünk az általunk kiszemelt áruhoz hasonló, vagy hozzá passzoló termékeket. 
Jól keresőoptimalizált, könnyen megtalálható a Googleban, és követőkódokkal dolgozik, azaz mérhetők a látogatottsági adatok és viselkedések. 
Egy igényes, ügyfélbarát webshop jól látható helyen feltünteti szegmentáltan a vásárlással kapcsolatos információkat, az általános szerződési feltételeket, a fizetési módokat, a szállítási lehetőségeket és a garancia feltételeket is.  

Hogyan lehet saját webáruházam?

Sokan gondolják úgy, hogy egy webáruház készítése költséges és bonyolult folyamat. Ez részben igaz is, azonban a modern megoldások, mint például a Woocommerce segítségével egyre szélesebb rétegek számára válik elérhetővé. A költségek vállalhatóak, nem terhelnek folyamatos havidíjak, nincs hűségidő, így ha valamiért meg kell szüntetned a vállalkozást a webáruházad is bármikor bezárhatod (vagy eladhatod). De mi is pontosan a Woocommerce, és hogyan működik? Az alábbiakban töviről-hegyire végig járjuk a témát!

weboldalt böngésző högy

A webáruház a nap 24 órájában nyitva van, ami lehetővé teszi a cégek számára, hogy kiszolgálják az ügyfeleiket munkaidőn kívül is.

Amennyiben saját weboldalban vagy webshopban gondolkodtok, akkor nyugodt szívvel ajánlom Nektek Krisztiánt a NewFlow webes megoldások alapítóját.
Karsai Nikoletta
Megbízó

A Woocommerce webshop bemutatása

A Woocommerce egy nyílt forráskódú webáruház motor, amit kifejezetten a WordPress weboldalakhoz fejlesztettek ki, mint bővítményt. Lehetőséget biztosít arra, hogy WordPress honlapodat teljes értékű e-kereskedelmi platformmá alakítsd át. Tartalmazza az összes alapvető webshop funkciót, mint a termékkategóriák, raktárkészlet kezelése, különböző szállítási és fizetési módok használata, adózási osztályok megkülönböztetése, és a rendelések kezelése. Tehát fel van vértezve minden klasszikus funkcióval, amit egy webáruháznak tudnia kell.

Első lépés- Kelleni fog egy WordPress honlap

A Woocommerce használatának első feltétele egy működő WordPress weboldal.
A WordPress egy rendkívül népszerű tartalomkezelő rendszer, melyet milliók használnak világszerte. Egyszerű és könnyen kezelhető, de nincsenek határai, azaz minden megvalósítható amire szükséged van! Ahogy a WordPress a weboldal technológiákban, úgy a Woocommerce az e-kereskedelmi technológiák között piacvezető. A web 43%-a WordPresst használ. Előnyei, hogy hamar elkészíthető, könnyű a kezelése és költséghatékony.

A woocommerce bővítmény használata

Ahogy már korábban említettem, a Woocommerce a már meglévő WordPress weboldalt fogja felturbózni webshop tulajdonságokkal. Ha szeretnénk leegyszerűsíteni, akkor a Woocommerce üzlet, kosár, pénztár, vásárlói fiók (regisztrációhoz) oldalakat ad hozzá a honlapodhoz, lehetővé teszi a termékfeltöltést manuálisan vagy teljesen automatizáltan, a termékeket kosárba helyezheted, majd a szállítási módok és fizetési módok megadásával megvásárolhatók is lesznek. A bővítmény telepítése egyszerű, viszont az üzlet személyre szabása és logikai felépítése szakértelmet igényel.

A Stanford kutatása szerint a fogyasztók 75%-a azt állítja, hogy a cég hitelességét a weboldala alapján ítéli meg. Ha a cégnek nincs weboldala, vagy rosszul van kialakítva, akkor az negatívan hat a cég hírnevére.
Fotók: Néhány általam készített Woocommerce motoros webáruház 

Miért a Woocommerce?

A Woocommerce egy remek választás, ha webáruházat szeretnél indítani. Mindegy, hogy 1 vagy 10.000 terméket szeretnél árulni, mindegy, hogy hány országba, a Woocoomerce kiszolgál. Az sem lehet véletlen, hogy a világon milliók választották üzleti megoldásként, és az egyik, ha nem a legnépszerűbb webáruház megoldás világszerte. 
Tölthetsz fel a nagy beszállító partnereidtől .csv vagy .xml kiterjesztésű termékfeedet, beköthetsz bankkártyás fizetést és számlázó programot, még a futárszolgálat címkéit is egy kattintással kinyomtathatod.
Lehetőségekben tehát nincs hiány.
De mi a helyzet a bérelt webshopokkal?
Szintén remek e-commerce platformoknak tartom őket! Mégis, van amiért a Woocommerce mellett törhetsz pálcát.

Előnyei és hátrányai a bérelt webáruházakkal szemben

A Woocommerce és a bérelt webáruházak, mint a (Shopify, Shoprenter, vagy az Unas) közötti választás nagyban függ a vállalkozásod igényeitől, az anyagi lehetőségektől és a technikai képességeidtől.
Sokan állítják, hogy egy bérelt webáruházat maguk is össze tudnak kattintgatni, de a gyakorlat azt mutatja, hogy vagy idő hiánya vagy a kezdeti lelkesedés múlása azt hozza, hogy ehhez is szakember segítségét kell kérni.
A Woocommerce egyszeri költséggel jár, míg a bérelt webáruházakért rendszeres időközönként fizetned kell.
A Woocommerce könnyen személyre, vagy a vállalkozásod arculatára szabható, ez a bérelt webshopoknál jóval korlátozottabb.
A Woocoomerce képes megbírkózni nagyobb forgalommal, lehetővé teszi webshopod növekedését a vállalkozásod fejlődésével.
Hátránya, hogy a fizetési, szállítási, számlázási automatizmusok beállítása bonyolultabb, mint konkurenseinél, azonban ha egyébként is szakemberre bízod a megvalósítást akkor ez a kérdés számodra nem releváns. Ha magad szeretnéd megvalósítani, akkor nem a Woocommercet ajánlom!

Köszönjük kedves visszatérő vendégeinknek, hogy fotóikkal hozzájárultak az új oldal színesebbé tételéhez, köszönöm az ajkai Linea Fotó Kft. profi képeit, és a honlap készítő newflow.hu szakszerű munkáját !
Szolnokiné Bősze Hajnalka
Megbízó

Fizetési módok

A Woocommerce webshopok számos fizetési lehetőséget kínálnak a vásárlóknak. Lehetőség van például utánvétes fizetésre, közvetlen banki átutalásra vagy  bankkártyás fizetésre is. Utóbbinál választanunk kell egy szolgáltatót, akinek a rendszerét összekapcsolhatjuk webáruházunkkal. Ehhez minden esetben szükség lesz regisztrációra a pénzügyi szolgáltató oldalán. A kártyás fizetésre jutalékot számolnak fel (1% alatti jutalékot is kínál sokan), valamint bizonyos cégek belépési díjat is kérnek (ilyen például a K&H bankkártyás fizetése vagy az Otp Simple Pay).
Népszerű fizetési megoldás még a magyar Barion, a Sumup, a Stripe vagy  Paypal is. Ez a négyes a cikk írásakor belépési díj nélkül kínál nekünk bankkártyás fizetési megoldást Woocommerce áruházunkhoz. 

Számlázás és szállítási módok automatizálása

Szállítási módokban és számlázási rendszer integrációban sem kell kompromisszumot kötnöd, ha a Woocommercet választod. 
Az összes, jelenleg használt szállítási lehetőséget beállíthatod és használhatod, és sok esetben ezeket automatizálhatod is. Ilyenre példa, hogy a Foxpost csomagpontos megoldásait is választhatják vásárlóid, vagy például Gls címkét is pár katintással nyomtathatsz a vásárló által megadott szállítási cím alapján. Ha súly, érték, vagy éppen távolsá szerint szeretnéd különböző szállítási díj logikákat bevezetni, arra is van mód.
A Billingo vagy a Szamlazz.hu regisztrációdat pedig szintén összekötheted a webshopoddal, ezáltal egy kattintással tudsz létrehozni számlákat a vásárlás adatai, valamit a fogyasztó számlázási adatai alapján. 
Természetesen a készletkezelés is pofon egyszerű. 
Kell ennél több?

Az egyediség fontossága

A webáruházak sorra nyílnak, mindenki próbálja kihasználni a bennük rejlő lehetőséget. Kiemelten fontosnak tartom, hogy egy webshop egyediséget mutasson, kitűnjön a tömegből, amikor a vásárló rápillant azonnal tudja, hogy hol jár, melyik cég webáruházát nézegeti. 
Ez segíthet abban is, hogy a későbbiekben nagyobb eséllyel visszataláljanak, illetve megkönnyíti, hogy a Google vagy social media hirdetéseinkről is rögtön a webshopunkra asszociáljanak. Szerencsés ha a logó, a színek, a stílus, tehát maga az egész arculat összhangban van nem csak a webáruházon belül, hanem a közösségi média felületeinken is.
Időként érdemes ezeken az arculati elemeken változtatni is, felkavarva egy kicsit az állóvizet, mutatva a megújulásra való hajlandóságot, de itt is szigorúan betartva az egységességet.  

A Woocommerce azzal emelkedik ki a webáruházak közül, hogy teljesen egyedi kinézetű online boltokat készíthetünk vele.
Elkerülhetjük, hogy összetévesszenek más áruházakkal, kitűnünk a tömegből, könnyebben megjegyezhetők leszünk.
Fotók: Néhány lenyűgöző woocommerce webshop az internet világából

Woocommerce webshop készítés árak

Végezetül a piszkos anyagiak. Ahogy a webshopok igényei és összetettsége alapján is rengeteg különbség lehet, úgy az árak is nagyon széles skálán mozognak. Vannak olyan ritka esetek, amikor gyakorlatilag 1-2 termék kedvéért, nulla automatizálást (se kártyás fizetés, se számlázó, se egyéb) igénylő webáruházra van szükség. Ebben az esetben egy Woocommerce motorral felvértezett webáruháza ára nem sokkal több, mint egy WordPress bemutatkozó honlapé, azaz nagyjából 150 ezer Ft indulási költséget vehetünk alapul. Ennek az ellentéte, amikor lenyűgöző dizájnra, fizetési és szállítási módok széles repertoárjára, számlázóprogram automatizálásra, termék feed automatizálásra, webanalitikai eszközökre és haladó keresőoptimalizálásra is szükség van. Ha ezt még egy nemzetközi piaccal, különböző adózási formákkal spékeljük meg, akkor fél millió forint feletti árajánlathoz is elérhetünk.
A legtöbb igény pedig -természetesen- valahova a kettő közé esik. Az árakról szintén ez mondható el. Jó hír, hogy ez általában egyszeri költséget jelent, a karbantartás és a webshop kezelése megtanulható, időszakos költség a tárhely és a domain díja lehet, de ezt semmilyen esetben sem tudjuk elkerülni. Így kell tehát kalkulálnod, ha Woocommerce motoros webáruházra szavazol. Ha már kalkulálás, weboldalunkon található árkalkulátor segítségével pontos képet kaphatsz igényeid alapján a várható végösszegről!

A Google adatai szerint naponta több mint 3,5 milliárd keresést végeznek az emberek a keresési motorjukkal. Az egyre inkább növekvő idő az online térben egyre magasabb komfortérzetet vált ki a napi teendők digitális lebonyolításában, az internetes vásárlás népszerűsége is folyamatosan nő.  (Forrás: Google)

Összegezve:

A Woocommerce egy remek megoldás webáruház indításához, függetlenül attól, hogy kicsiben vagy nagyban kezded. A beállításához szükség van alapnak egy WordPress weboldalra, de ezt a kivitelező alapértelmezetten elkészíti neked. Az árai 150.000-500.000 Ft között mozognak, minél nagyobb az igény annál magasabb a munkadíj.
Jó hír, hogy az egyszeri költségen kívül nem kell éves díjat fizetned érte, csak a domain és tárhely szolgáltatásért, ami lényegesen kisebb tétel.
Megvalósításához szakember ajánlott, de cserébe egy teljesértékű webshopod lesz, a piaci részesedése alapján könnyen lehet, hogy te is vásároltál már ezt a technológiát használó webáruházból.

Kiegészítés I. - Mit áruljak a webáruházamban?

Az online kereskedelem sikere nagymértékben függ attól, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz az ügyfeleknek. Amikor saját webáruházadat indítod, fontos átgondolnod, hogy milyen termékkategóriákba és piaci szegmensekbe szeretnél pozícionálni magad. Az egyik legfontosabb szempont a célcsoportod igényeinek és problémáinak megértése.
Az első lépés az, hogy végezz kutatást, és ismerkedj meg a piacoddal. Mit keresnek az emberek? Milyen problémákat próbálnak megoldani? Milyen trendek vannak a választott piacodon? A válaszok ezekre a kérdésekre segítenek meghatározni, hogy milyen termékekkel vagy szolgáltatásokkal tudsz sikeresen piacra lépni.
Ezenkívül fontos, hogy olyan termékeket vagy szolgáltatásokat válassz, amelyekhez van hozzáférésed vagy amelyeket könnyen beszerezheted. A jó termék kiválasztása és azok megfelelő bemutatása kulcsfontosságú a vásárlók vonzásához és megtartásához.

Kiegészítés II. - Hogyan szerezzek vásárlókat?

Az online kereskedelem sikere nagymértékben függ attól, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz az ügyfeleknek. Amikor saját webáruházadat indítod, fontos átgondolnod, hogy milyen termékkategóriákba és piaci szegmensekbe szeretnél pozícionálni magad. Az egyik legfontosabb szempont a célcsoportod igényeinek és problémáinak megértése.
Az első lépés az, hogy végezz kutatást, és ismerkedj meg a piacoddal. Mit keresnek az emberek? Milyen problémákat próbálnak megoldani? Milyen trendek vannak a választott piacodon? A válaszok ezekre a kérdésekre segítenek meghatározni, hogy milyen termékekkel vagy szolgáltatásokkal tudsz sikeresen piacra lépni.
Ezenkívül fontos, hogy olyan termékeket vagy szolgáltatásokat válassz, amelyekhez van hozzáférésed vagy amelyeket könnyen beszerezheted. A jó termék kiválasztása és azok megfelelő bemutatása kulcsfontosságú a vásárlók vonzásához és megtartásához.

Keresőoptimalizálás (SEO):

A SEO segít abban, hogy webshopod a Google találati listájának élén szerepeljen a releváns kulcsszavakhoz kapcsolódó keresések során. Optimalizáld weboldalad tartalmát és technikai részleteit, hogy jobban megtalálható legyél a keresőmotorokban.

Közösségi média marketing és Google Ads:

Használd ki a közösségi média platformokat a célcsoportod eléréséhez. Hozz létre profi és vonzó profilokat, és rendszeresen posztolj tartalmat, amely érdekes lehet az ügyfeleid számára. Fontold meg fizetett hirdetések használatát Facebookon, Instán vagy TikTokon. Webshopok esetében még hasznosabb lehet a Google Ads hirdetések bevetése. 

Influencer marketing:

Elképesztő hatása van egy népszerű és ismert közszereplővel való együttműködésnek. Ezért megfontolandó az együttműködés olyan influenszerekkel, akiknek nagy követőtábora van a célpiacodon. Ők segíthetnek a termékeid népszerűsítésében és a márkád elterjesztésében. 

Email marketing:

Gyűjts e-mail címeket potenciális vásárlóktól, majd küldj nekik értékes tartalmat és promóciókat. Az e-mail marketing hatékony módja lehet az ügyfélhűség és az eladások növelésének.

Ezek is érdekelhetnek:

weboldal készítés lépései

A weboldal készítés lépései

Weboldalt szeretnél indítani, mert fontosnak tartod magad ilyen formában is megmutatni az online térben. Gratulálok, megtetted az első lépést! Utánajársz a megvalósításnak.

Copyright © 2023 - Molnár Krisztián

SEOzseni