Mire kíváncsi ma a modern szemléletű vállalkozó?

Facebook
Twitter
LinkedIn

 A vérbeli vállalkozó szemléletű emberek mindig is próbálták kitalálni, miként pozícionálhatnák magukat a piaci tápláléklánc csúcsára.  
Azért fogalmazok így, mert már a mai modern piacgazdaság előtt is megjelentek a kereskedők, iparosok, céhek, manufaktúrák, akik bár egy egészen más gazdasági modell idején dolgoztak még, rendszerint nekik is gondolkodniuk kellett vállalkozásfejlesztésen.
A téma örök aktualitása miatt képzeletbeli riportot készítettem egy fejlődésre, bővülésre vágyó vállalkozóval!
Lássuk tehát a kérdéseket és a válaszokat!

vállalkozásfejlesztés blog

Hogyan tudok kiemelkedni a mezőnyből?

Az alábbi öt pontos akciótervet javaslom Neked:

1 – Legyen megbízható terméked és szolgáltatásod, amihez nyugodt szívvel adod a nevedet.

2 – Válassz olyan csapatot akiktől elvárhatod, hogy hitelesen és lojálisan képviselik a cég érdekeit.
Ha egyéni vállalkozó vagy, nyilván törekedj ugyanerre és szigorúan várd is ezt el magadtól!

3 – Ne csak a vásárlás előtt, hanem az azt követő esetleges panaszkezelés vagy segítségnyújtás alkalmával is legyél a lehetőségekhez mérten türelmes és segítőkész az ügyfeleiddel/vásárlóiddal szemben, hiszen ők azok akik tovább vihetik a (jó)hírneved.  Úgy gondolom, még mindig a szájról-szájra járó hírek terjednek a leghatékonyabban.
Nincs jobb reklám az elégedett ügyfélnél!

4 – Ne sajnáld a bevételeid egy részét marketingre költeni, hiszen ez alapozhatja meg a jövőben esetlegesen felmerülő nehézségek kivédését, áthidalását. Stabil és folyamatos marketingstratégia lehetővé teszi, hogy ne legyenek üresjárataid, amikor még tele vagy munkával már akkor bevonzhatod a háttérben azokat az ügyfeleket akik a csúcsidőszak utáni természetes visszaesés után jelenthetik a fogyasztói bázisod!

5 – Ne gondold, hogy nem lesz szükséges rengeteget dolgoznod a sikerért! A legtöbb külső szemlélő azt gondolja, hogy a vállalkozóknak jól megy és sokkal könnyebb dolguk van mint egy alkalmazottnak, de ez valójában a legtöbb esetben csak akkor mehet így, ha rengeteg melót fektettél be ennek az intézménynek a felépítésébe.
Aki valaha volt vállalkozó tudja, hogy nagyon sok munkával, stresszel, lemondással és hullámvölgyekkel jár egy ilyen projekt beindítása.
Ha sikeres akarsz lenni fogadd el ezt a tényt és állj bele maximálisan!

Ha Te akarsz lenni a legjobb, amikor mindenki más lazít, Te akkor nyomd legkeményebben a munkát!

Ezt az ötöst ha szem előtt tartod és sikerül is betartanod akkor azt hiszem, előbb-utóbb meg fog térülni a befektetett munka!
Na de lássuk, hogyan nyújt segítséget a vállalkozásfejlesztéshez az internet!

Hogyan tudom kiaknázni az online tér nyújtotta lehetőségeket?

Erre a kérdésre a válaszaim talán kicsit egybecsengenek az előző kérdés megoldásaival.
Beszéltünk arról, hogy jó termék vagy szolgáltatás kell.
-Mutasd be ezt a szuper dolgot a közösségi médiában, akár Youtube csatornán is, használat vagy fogyasztás közben!
Legyen egy honlapod, ahol szintén be tudod mutatni jobban átláthatóan és részletesen (erre nagyon érzékeny napjaink fogyasztója), és ha egy lehetőséged van rá, áruld is a neten webshop formájában!

-Mutasd be a csapatod online, éreztesd velük, hogy büszke vagy rájuk!

-Kérj vásárlói visszajelzéseket! Mint mondtam nincs jobb reklám az elégedett vásárlónál, azonban ehhez csatorna is kell, hogy minél több emberhez eljusson! Kérd őket, hogy írjanak pár sort arról, mi jót tapasztaltak!
-Ameddig Te dolgozol, dolgozzon a marketinged is a háttében. Közösségi média marketing, keresőoptimalizálás, blog, hírlevél, Google hirdetések, csak néhány lehetőség a teljesség igénye nélkül, ahol automatizáltan szerezhetsz új ügyfeleket!

Mégis mennyibe kerül egy honlap, vagy egy netes hirdetés?

Elmondható, hogy a honlapkészítés és az online marketing területén árakban óriási a szórás.
Vannak lelkes amatőrök, akik lenyomják az árakat (általában nem is számlaképesek), vannak az egyéni vállalkozók, akik bár általában racionális árakon dolgoznak mégis nagy zsákbamacska lehet a megbízásuk hiszen elég sok köztük a hozzá nem értő.
Harmadikként vannak az úgynevezett ügynökségek, akik mivel általában irodát tartanak fent és több alkalmazottal is dolgoznak ezért kénytelenek nagyon magas árakat elkérni. A probléma ebben az esetben is az, hogy nem minden esetben párosul a magas ár magas minőséggel.
De ha tisztán akarunk látni, reálisan egy honlap elkészítése 50.000 Ft és 500.000 forint között mozoghat, nyilván ez a két véglet a legkevésbé jellemző, a legtöbb weboldal 80.000-200.000 között elkészíthető. A webshopok ennél egy fokkal drágábbak, és az árazás függ például a termékek mennyiségétől, a számlázási beállításokól és a fizetési módoktól is, 100.000-300.000 Ft közé tenném a reális árukat.
Talán ezek az összegek elsőre kicsit soknak tűnhetnek, de tedd a szívedre a kezed és kérdezd meg magadtól, az elmúlt évben hányszor költöttem el ennyit a vállalkozás építésénél sokkal-sokkal feleslegesebb dolgokra? Ugye, hogy nem is tűnik már olyan soknak?
Ha tudni akarod mért nem éri meg amatőrt megbízni és mik azok a háttérfolyamatok, ami miatt drága lehet egy ilyen projekt, ajánlom az erről szóló cikkemet!
Az online marketing ennél összetettebb dolog és itt is nagyon nagy a szórás, de elöljáróban jó ha tudod, hogy ha a magad ura vagy és nem bízol meg senkit akár 1-2 ezer forint értékben is hirdethetsz a neten, ráadásul bármikor leállíthatod a kampányt, ha úgy érzed nem hozza a várt eredményeket!

Elkéstem a digitalizációval, vagy még ledolgozhatom a hátrányom?

Ez függ a vállalkozásod alapításától. Ha már rég ezzel foglalkozol, az őszinte válaszom erre a kérdésre az, hogy igen.
Már 10 évvel ezelőtt sem lett volna túl korai belevágni ebbe, ha valaki a mai napig húzta az időt akkor szép kis hátrányt gyűjthetett össze magának az évek során. Ez azonban korántsem ledolgozhatatlan!

Tudatos építkezéssel igenis felrakhatjuk magunkat a térképre, behozhatjuk a lemaradásunkat, a legfontosabb, hogy ne szégyelljük a tényt, hogy mi még csak most vágunk bele ebbe az egészbe!
Igen, lesz aki ezt fel fogja róni nekünk! Mit tehetünk? Semmit, ne foglalkozzunk velük. Még mindig jobb meghozni ezt a lépést ma, mint holnap! Az idő és legfőképpen az elért eredmények minket igazolnak majd. Legyünk merészek! Ne csak azt tűzzük ki célnak, hogy utolérjük a konkurenseket, hanem előzzük meg őket kanyarban!
Ha ezt elérjük akkor már senki nem fog minket lenézni és gúnyt űzni belőlünk!
Milyen lépései vannak ennek a folyamatnak?
Ez függ attól is, hogy mégis mekkora a „lemaradás”.
Nem kell rögtön belevágni a Google és közösségi média hirdetésekbe, már az is segítség lehet, hogy egyáltalán láthatóvá tesszük magunkat a weben!
Ha kíváncsi vagy a személyre szabott tanácsadásomra, írj üzenetet a kapcsolat oldalon található űrlapon keresztül, vagy az info@newflow.hu e-mail címre!

Kihez forduljak, ha meg akarok jelenni a neten?

Összegezve a tapasztalatokat, mindenképpen keress egy honlapkészítőt vállalkozót, legyen ez a NewFlow vagy bárki más, a lényeg, hogy olyan partnerről legyen szó, akivel hajlandó vagy együtt dolgozni hosszabb távon is!
A választáshoz javasolnék pár támpontot!
Csak olyat válassz, aki hajlandó személyesen is találkozni, hiszen még mindig élőben tudjátok a legjobban felmérni, hogy szeretnétek-e egymással dolgozni, és egy kötetlen, fél-1 órás beszélgetés alkalmával felmerülhetnek olyan dolgok is amik írásban, elméletben nem feltétlenül jutnak eszetekbe!

Mindenképp válassz olyat, aki felvállalja az árait! A honlapkészítés nem a világ legolcsóbb dolga, sokkal többet ér Neked, ha tiszta lapokkal játszhattok. Ugye te sem vásárolnál szívesen olyan boltban, ahol nincsenek feltüntetve az árak? Aki nem hajlandó a tisztánlátás lehetőségével megtisztelni leendő ügyfeleit az úgy gondolom saját magát “árazza be”.

Ne lepődj meg, ha kérnek előleget a munkáért, vagy több lépcsős fizetést ajánlanak fel, de előre sose fizesd ki a teljes összeget!

Mindenképpen írjatok megbízási szerződést!

Tájékozódj az esetleges havi karbantartási lehetőségekről és árakról! Biztos lesz előbb-utóbb néhány módosítani való tétel a honlapodon, előre beszéljétek meg, hogy ez hogyan működhet a jövőben!

Jó, ha olyat választasz, akinek van fogalma az online marketingről, vagy legalább vannak olyan partnerei akik tudnak segíteni ebben a későbbiekben!

Ne csak a környékeden keress kivitelezőt, de preferáld a helyieket! Az online tér pontosan azért jó, mert nem helyhez kötött szolgáltatásokat takar. Nyugodtan választhatsz az ország másik végében élő webfejlesztőt ha valaki ajánlotta, de célszerű elsőkörben a közelebbieket preferálni, hiszen előfordul, hogy néha személyes segítségnyújtásra is szükség lesz.

Véleményem szerint nem szabad gyanúsan olcsó honlapkészítőt választanod, hiszen a későbbiekben ha valami nem stimmel az oldaladon bármikor hivatkozhat rá, hogy: ennyi pénzért mit vártál?

Ha online marketing szakembert keresel, és hajlandó vagy ebbe pénzt fektetni, akkor azt ajánlom válassz olyat, aki eredményeket tud felmutatni Neked! Igenis kérd meg, hogy mutassa be egy másik, általa kezelt felületen a marketing tevékenységét is azok eredményességét. Vázolja fel, hogy milyen módon tudna segíteni Neked!  

Összegezve:
Ahhoz, hogy sikeres vállalkozó legyél fontos észben tartani fent említett 5 ökölszabályt! 
Az online jelenlét ma már egy remek lehetőséget kínál arra, hogy kihasználd azokat az egyetemes igazságokat, amik már évszázadok óta meghatározzák az üzleti életet.
Legyél jelen online annyi helyen amennyin csak lehetséges, és bízz meg olyat a megvalósítással aki fel is tud mutatni valamit!
Ne sajnáld a befektetést, sajnáld azt, hogy nem tetted meg korábban és sokszor ennél lényegesen értelmetlenebb dolgokra költöttél ilyen nagyságrendű összegeket!
Fogadd el, hogy ez a lépés szükséges, és nem érdemes várni vele.
A legjobb nap a digitális felzárkózásodhoz a MAI!

Illusztráció készült: Business photo created by gpointstudio – www.freepi

Ezek is érdekelhetnek:

étterem marketing

Étterem marketing -mit csinálunk rosszul?

Tudom, bosszantó, tud lenni a következő szituáció. Volt egy álmod, nevezetesen egy saját étterem elindítása és működtetése. Komoly lemondások árán kialakítottad a

Copyright © 2021 - Molnár Krisztián