A 2020-as év sokunk életében a legemlékezetesebb lett, sajnos az esetek többségében nem a pozitív értelemben.
A rengeteg változás az online marketing világára is nagy hatással volt, amely jobban felértékelődött mint korábban bármikor. A kényszerű bezárások, az interneten végbemenő kereskedelem növekedése idén is megmaradt, lássuk tehát mikre érdemes odafigyelni, ha 2021-ben sikeresek szeretnénk lenni az online térben!
- olvasási idő: 5 perc
1. Videók, videók, videók
A tavalyi évben is így volt, és a közeljövőben szintén nem várható változás, a közösségi médiában a mozgóképes tartalmak sokkal inkább kötik le a felhasználók zömét, mint az egyszerű fotós posztok. Kevés, könnyen emészthető szöveg, és egy jó minőségű videós tartalom az ami a sikert elhozhatja Neked! Nem muszáj rendszeresen, de havi egyszer iktass be egy ilyen formátumú bejegyzést vagy egy élő bejelentkezést, a követőid hűséggel fogják meghálálni!
2. Podcast
A Podcast népszerűsége még mindig nő, hazánkban lassabban kaptak rá az emberek de itt is elterjed szépen, szerencsére egyre inkább minőségi és igényes tartalmak kerülnek fel a különböző médiaplatformokra idehaza is. Népszerűségük a lezárások miatt tovább nőhet, az emberek szabadideje beszűkült a kijárási tilalmak miatt, így aki dolgozik annak bizony minden egyéb dolgot néhány órába kell besűrítenie. Ezeket az adásokat viszont vezetés, edzés vagy akár munka során is hallgathatják az érdeklődök, értékes időt spórolva ezzel. Ha már az időnél tartunk, a mai trendek alapján kijelenthető, hogy egyre inkább a rövidebb, 20-30 perces felvételeket részesítik előnyben a hallgatók, érdemes tehát ezzel is kalkulálni ha belekezdenél!
3. Nyugdíjasok a Facebookon!
Robbanásszerűen árasztja el az idősebb korosztály is az internetet, a böngészés és az online rendelés is egyre kevesebbeknek okoz problémát, kedvenc játszóterük pedig a Facebook lett. Ha vállalkozásod az idősebb korosztályt célozza meg, most már nagyon megéri netes hirdetésekbe fektetni!
4. Felértékelődött az UGC
A user generated content, magyarul felhasználó által létrehozott tartalom az Y generáció körében (1980-1995 között születettek) az egyik leginkább vásárlást befolyásoló tényező. Lényege az, hogy az emberek sokkal szívesebben vesznek meg egy adott terméket vagy szolgáltatást, ha számukra ismeretlen, de hétköznapi emberek pozitív visszajelzéseit látják. Lehet ez a weboldalon egy elégedett vásárlói vélemény, egy facebook poszt vagy akár egy insta kép is az adott termékkel pózolva. Hogyan tudjuk ezt vállalkozóként befolyásolni? Ha biztos vagy a terméked vagy szolgáltatásod minőségében, akkor kérd meg vásárlóid, hogy hozzák ezt nyilvánosságra a közösségi médiában, vagy küldjenek pozitív értékelést a weboldaladon, akár jutalmat, kedvezményt is felajánlhatsz cserébe!
5. Azonnali válasz
El kell fogadnod, ha nem válaszolsz egy vásárlói megkeresésre időben, akkor pénzt bukhatsz el. Napjainkban a vásárlók zöme 1 napig hajlandó várni egy cég válaszára, ha ez nem történik meg felkeresi a konkurenciát. Legyél te a leggyorsabb!
6. Személyes hangvétel
Tanulmányok szerint a covid miatti lezárásoknak is betudhatóan az emberek sokkal inkább nyitottak a közvetlen, laza kommunikációra a cégekkel szemben is. Legyél választékos, fogalmazd meg pontosan a mondandód, de ne legyél hideg, távolságtartó, túlságosan szakmai!
7. Facebook csoportok a vásárlóknak
Egyre több nagy vállalkozás hoz létre Facebook csoportokat ügyfeleik egy szűkebb rétegének támogatására, tájékoztatására, egyedi ajánlatok megosztásának céljából. A csoportba belépő tagok prémium juttatásnak érezhetik ezt, erősíti a lojalitásukat, és jó hírnevét viszik a cégnek.
8. Modern weboldalak
Ha 2021-ben vállalkozó vagy, muszáj egy korszerű weboldallal rendelkezned, ha nem akarsz lemaradni versenytársaidtól!
Az emberek igénye borzasztóan megnőtt arra, hogy először részletesen tájékozódjanak arról amire költeni szeretnének, és csak ezután indulnak el személyesen is megnézni azt.