Így készülj a nyitásra! 8+1 Online marketing tipp

Facebook
Twitter
LinkedIn

Meddig tartanak itthon a korlátozások?
Erre ma még talán senki sem tudja a választ.
Az viszont biztos, hogyha egyszer véget érnek,  akkor felkészülten kell várnod!
Íme 8+1 online tipp, hogy a nyitáskor a Te vállalkozásod legyen a legvonzóbb a piacon!

1. Legyen egy professzionális weboldalad!
Korábban már beszéltünk róla, hogy miért fontos egy honlapot fenntartani. Egy 2018-as felmérés szerint az amerikaiak 88%-a rákeres egy termékere vagy szolgáltatásra a neten, mielőtt azt elmenne megvenni. Ez a tendencia évről-évre nő, és hazánkban is egyre inkább megfigyelhető. Az érdeklődők a vállalkozás hitelességét mindenekelőtt a weblap kinézete alapján ítélik meg. Ha a honlap hagy kivetnivalót maga után akkor jó esély van arra, hogy az érdeklődő meggondolja magát a vásárlással kapcsolatban, vagy keres inkább egy másik céget.
Az oldalad legyen korszerű, dizájnos, funkcionális, felhasználóbarát. Az alapvető információk legyenek könnyen elérhetőek, és szánj rá időt, hogy mindent naprakészen tarts, legyen ez a menü, az elérhetőségek vagy a nyitvatartás.
Azt se felejtsd el, hogy a legtöbb ember már okostelefonján böngészik, a weboldalad ezért legyen mobilbarátra fejlesztve!

2. Mozgósítsd a közösségi média követőid!
Remek és szükséges is egy igényes weboldal, de ugyanennyire fontos üzleted közösségi média jelenléte is.
Talán már senkinek sem kell elmondani, hogy mennyire alapvető egy Facebook oldalt üzemeltetni. A hangsúly ebben az esetben az oldalunk menedzselésén, és más social media platformok felé nyitáson van. Uborkaszezonban is illendő időnként valamilyen információt, sztorit megosztanunk lájkolóinkkal, a szezon és a reménybeli nyitás felé közeledve pedig kiemelten fontos posztolni vállalkozásunk aktuális helyzetéről és terveiről!
Napjainkban sajnos olyan méreteket öltött a bizonytalanság, hogy szezonális éttermek, szállodák és egyéb egységek esetén azt is muszáj tisztázni, hogy egyáltalán kinyitunk!
Nem baj ha ingyenes (úgynevezett organikus) látogatószerzésben gondolkozol csak, de ez több időt és kreativitást fog igényelni, ha azonban tudsz rá pénzt áldozni megpróbálkozhatsz a hirdetéskezelő fizetős lehetőségeivel, vagy kérj fel egy szakértőt!
Akárhogy is döntöttél, ahogy haladunk az időben, úgy kezdj el egyre gyakrabban tartalmakat megosztani, de ez se fulladjon unalomba, napi 1 posztnál többre általában nincs szükség.
Ha pedig a Facebookon kívül is próbálkozni szeretnél mindenképpen javasolt legalább az Instagramba energiát és időt fektetni, hasonlóan működik, és egy ideális “tartalom-célzott hirdetés-vállalkozás karaktere” tengely esetén nagyon komoly eredményeket érhetünk el!

3. Ossz meg kulisszatitkokat!
Az emberek igénye borzasztóan megnőtt a belsős infókra! Posztolj a csapatodról (munkatársak), termékeidről, munkafolyamatokról! Törekedj arra, hogy kiváló minőségű fotók készüljenek!
Írjatok a napjaitokról, meséljétek el Ti hogy éltétek meg a munkahetet,  hidd el, az emberek kíváncsiak rá!

4. Gyúrj rá a vásárlói visszajelzésekre!
A UGC, azaz User Generated Content divatos mozaikszó lett a vásárlók által megosztott tartalmakra. Napjainkban az egyik leginkább pénzköltést befolyásoló tényező, hogy milyen vásárlói visszajelzéseket kapunk az adott cégről.
Kérd meg vendégeid, vásárlóid, hogy lehetőség szerint a közösségi média felületeken vagy a weboldaladon értékeljék mennyire voltak megelégedve termékeddel vagy szolgáltatásoddal! Az értékelésért akár fel is ajánlhatsz valami apróságot, legyen az egy étterem esetén egy ingyen kávé, egy boltnál egy 500 forintos vásárlási kupon, egy konditeremnél egy ajándék shake, és sorolhatnám.

5. Hangold össze az online marketinged más helyi vállalkozásokkal!
Ez a szintén bevált és filléres taktika más helyi kisvállalkozások tulajdonosaira épül. Például ha Neked éttermed van lépj kapcsolatba környékbeli (éttermi szolgáltatást nem nyújtó) szállásokkal, ajánlj fel esetleg étkezési akciót a náluk megszálló vendégeknek, cserébe kölcsönösen reklámozzátok, promózzátok egymást az internetes felületeken!
Fontos kiválasztani a célra megfelelő partnert, minőségben, árszínvonalban, követőtáborban hasonló kategóriájú  társat érdemes keresni!

6. Lovagold meg a világnapok népszerűségét!
Nagyon rafinált és egyre inkább elterjedt marketing trükk a nemzetközi világnapokra épülő kampányok futtatása.
Magyarul: nézz ki a céged tematikájához passzoló világnapokat, amik úgy gondolod a Te ügyfeleidet is érdekelhetik, és erre futtass hirdetéseket, vásárlást ösztönző promóciókat!
Maradjunk az éttermes példánál! Csak májusban a bor, a limonádé, a hamburger és a fagyi nemzetközi világnapját is “ünnepeljük”.
Valamiért szívesen fogyasztunk ilyenkor olyan italokat és ételeket, amit még rajtunk kívül nagyon sokan a bolygó más részein.
Hiába, ilyenek vagyunk mi, emberek.
Mért ne tartanál tehát egy nagyon sikeresen promózható hamburger napot május 28-án? 🙂 

7. Vesd be a jó öreg e-mail marketinget!
Sokszor temették már, de még mindig itt van és hatékony: az e-mail marketing változatlanul az egyik leghatékonyabb ügyfélszerzési vagy ügyfélmegtartási fogás.
Valószínűleg azért is ilyen sikeres, mert általában kölcsönösen előnyös, win-win helyzetet teremt szolgáltató és vásárló között.
Weboldaladon létesíts feliratkozási lehetőséget a hírleveledre, majd a feliratkozókról készíts e-mail listát.
Ehhez a Mailchimp használatát javaslom, ami ingyenesen is használható és nemzetközileg talán a legelismertebb eszköz erre a feladatra.
Feliratkozókat elsősorban kedvezményekkel tudsz szerezni
. Ez nagyon sokrétű lehet, lehet vásárlási kupon is, de adhatsz akár szellemi terméket is (például ha feliratkozol az e-mailemre, küldünk egy saját gyártású ebookot a város legfontosabb látnivalóiról).
Miután a feliratkozók megvannak, tartalmat kell készíteni és hetente, kéthetente, havonta írhatunk nekik egy kedves,  érdekes, hasznos írást, amiben esetleg finoman felhívhatjuk figyelmüket újdonságainkra, egyéb szolgáltatásainkra/termékeinkre.
Ezzel azt érhetjük el, hogy olyan ügyfeleknek/vendégeknek is rendszeresen a látóterébe kerülünk újra, akik már egyszer érdeklődtek vagy akár költöttek is nálunk!
Az e-mail marketing nem a legegyszerűbb feladatok közé tartozik, mindenképpen szakember bevonását javaslom!

8. Gondolkozzunk el az influencer marketing lehetőségén!
Az influencer néha már-már szitokszó, de korántsem olyan felesleges mint sokan azt gondolják. Bár már nem megy olyan nagyot mint pár éve az Instagram fellángolásának kezdetén, de még mindig sikeresen lehet vele operálni.
Böngéssz a témakörödben, találj nagy követőbázisú felhasználókat, és keresd meg őket, hogy egy ingyenes ajándékcsomagért, kedvezményekért, esetleg szerződésben rögzített fizetésért cserébe promózzanak a social media felületeiken!
Ide kapcsolódnak a bloggerek, vloggerek is. A jól bevált étterem példánkat követve érdemes megkeresnünk különböző népszerű gasztrobloggereket, meghívhatjuk őket egy ebédre, vacsorára (nyitás előtt akár kiszállítással), és ők egy őszinte véleményt formálhatnak a nálunk szerzett tapasztalataikról. Ezzel egy nagyon széles, ebben a témában érdeklődő közönséghez juttathatjuk el vállalkozásunk nevét, és országos hírnévre tehetünk szert!

Összegezve:

1. Legyen egy profi weboldalad!
2. Legyél aktív a közösségi médiában!
3. Ossz meg kulisszatitkokat a cég hétköznapjaiból!
4. Kérj online visszajelzéseket vásárlóidtól!
5. Szövetkezz más helyi vállalkozókkal!
6. Szervezz eseményeket a hozzád passzoló világnapokra időzítve!
7. Használj e-mail marketinget!
8. Keress jó influencereket!
8+1 Keress elérhetőségeim egyikén ha további tanácsokra vagy segítségre van szükséged!

Ami a legszebb az egészben, hogy a felsorolt taktikák többsége teljesen ingyenes. Amire költened kell (ha eddig még nem tetted meg) az egy jó weboldal és némi közösségi média hirdetés, de ne aggódj, ma már az internet marketing a legköltséghatékonyabb megoldás, akár már egy középkategóriás okostelefon árából készíttethetsz egy honlapot vagy webáruházat, és elkezdheted magad promózni!

Ezek is érdekelhetnek:

étterem marketing

Étterem marketing -mit csinálunk rosszul?

Tudom, bosszantó, tud lenni a következő szituáció. Volt egy álmod, nevezetesen egy saját étterem elindítása és működtetése. Komoly lemondások árán kialakítottad a

Copyright © 2021 - Molnár Krisztián