Honlapkészítés árak – avagy miért kerül ennyibe egy weboldal

Facebook
Twitter
LinkedIn

A weboldalkészítésről meglehetősen megoszlik az emberek véleménye. A tapasztalat az, hogy két véglet van. A legtöbben teljesen laikusok a témában és tippük sincs, hogyan kell nekiállni egy honlap projekt indításának, azt gondolják csak informatikai géniuszok képesek erre, de van egy másik tábor is, akik viszont szentül meg vannak róla győződve, hogy bárki aki odaül egy gép elé össze tud kattintgatni magának egyet.
Ahogy általában lenni szokott, a kettő között van valahol az igazság.

Ma az összekattintgatás mítoszát szeretném megcáfolni!
Arra teszek most kísérletet, hogy elmagyarázzam konyhanyelven mik azok a munkafolyamatok, amiket a hétköznapi felhasználó észre sem vesz, de nem működhet nélküle (sokáig) sikeresen egy website!

honlapkészítés árak blog

SSL
Az SSL a Secure Sockets Layer rövidítése, egy eszköz, amely biztosítja, hogy biztonságos, titkosított csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Egy azok közül a kritikus pontok közül, amit sokszor kihagynak egy weboldal készítésénél.
Az SSL lényege, hogy a tanúsítvánnyal küldött adatokat csak a két végponton lehet látni (küldő és fogadó oldalon), nincs mód arra, hogy egy harmadik fél hozzáférhessen az adatokhoz. Ez segít nekünk abban, hogy ne kerülhessenek más birtokába olyan értékes információk, mint mondjuk jelszavak, vagy bankkártya adatok.
SSL nélkül lehet ugyan létezni, de nem ajánlott!

Spam, feltörésvédelem
Összekattintgattam egy sablont, innentől fogva semmitől sem kell tartanom? Nem, ha gondoskodsz az alapvető biztonsági intézkedésekről. Egy szakértő első feladatai közé tartozik, hogy spam és feltörésvédelmet állítson be az újonnan épülő honlaphoz. Sajnos még ezzel sem vagyunk 100%-os biztonságban, ezért érdemes bizonyos időközönként rendszeresen, és nagyobb volumenű munkafolyamatok előtt esetenként is biztonsági mentést készíteni. Ez segíthet visszaállítani egy nem várt probléma következtében összeomló weboldalunkat az utolsó működőképes  állapotra!

Indexelés
Elkészült a projekt. Oké. Meg is jelenik a keresőben. 10-ből 9-szer igen.  De mi van, ha valamilyen okból kifolyólag mégsem? Ekkor lép közbe a szakember, aki manuálisan kér indexelést a Google-től, ami 1-2 napon belül meg is történik, és ha valószínűleg induló honlapként nem is az első oldalon, de valahol meg fog jelenni a keresési eredmények között.  

Képek felhasználási joga, mérete, tömörítése
Egy jó honlaphoz minőségi képek kellenek! Ez tény, olyan képekre lesz szükséged amik vonzzák a tekintetet, és kapcsolódnak a témához. Sajnos azonban nem olyan egyszerű a megoldás, hogy kikeresem Googleból a legszimpatikusabbakat és feltöltögetem.
A képek szerzői jogait tiszteletben kell tartani, a készítő nagyon könnyen utána tud járni, hogy ki lopta el és használja fel őket. Mivel szeretnénk az ügyfélnek is megspórolni az ezzel kapcsolatos kellemetlenségeket, ezért keresünk speciálisan szabad felhasználású fotókat, ami meglehetősen leszűkíti a kört. Ez még nem minden, gondolnunk kell azokra is, akik lassabb nettel vagy eszközzel fognak böngészni a honlapon, így a felhasználásra váró képeket még külön módszerrel tömöríteni is kell, amivel a vizualitási élményből nem veszít, de a méretéből jelentősen.

Reszponzivitás
Tablet, laptop, monitor tv, okostelefon. Ezek csak nagy kategóriák, méretek és felbontások variációinak tömkelegéről van szó. Az megvan, hogy a nagymama régi Videoton tv-jén lemarad az mai adások széle? Hasonló a helyzet az weboldalaknál is, ha csak nekiállsz vadul építeni egy site-ot, akkor bizony nagyon meglepődhetsz, mennyire máshogy fog kinézni más eszközökön. Megvannak persze erre is a módszerek és praktikák, egy hozzáértő pontosan tudja mennyi munka rejlik ebben is.  

SEO
Seo (search engine optimization) azaz keresőoptimalizálás, egy különálló szakág. Segít abban, hogy honlapunk lehetőleg minél előrébb helyezkedjen el a keresőkben.
Sokan meglepődnek, amikor rágugliznak a frissen elkészült weblapjukra, de csak sokkal hátrébb, oldalakkal később jelenik meg. A keresőoptimalizálás egy bonyolult és időigényes folyamat, amiért szakemberek és ügynökségek nagyon magas összegeket kérnek el (egyébként teljes joggal). A probléma azonban az, hogy így sem mindig várható siker, hiszen ha nagyon éles a konkurenciaharc az adott témakörben, akkor hiába a jó seozás, a régebb óta működő, rengeteg látogatót vonzó szilárd brandek fogják elvinni az első helyeket.
Az ellentéte is igaz, ha olyan témában indulunk, amire nem igazán jellemző az online jelenlét akkor könnyen az élre kerülhetünk úgy is, hogy nem tettünk érte különösebben semmit.
A lényeg itt az, hogy ne támasszunk irreális elvárásokat induló projektünkkel szemben, vagy ha nekünk feltétlenül azonnal kell egy nagyot dobbantanunk,  akkor ne sajnáljuk megfizetni érte a megfelelő szakembereket!

 

Összegezve:
A honlapkészítés árak mögött rejtőzik tehát egy komplex folyamat, ami nem a vizuális megjelenéssel indul és annak elkészültével sem ér véget, rengeteg részfolyamat kell, hogy képezze a részét és rendszeres karbantartás és vizsgálat szükséges a megfelelő működéshez.
Amikor fizetsz egy weboldalért vagy webshopért, valójában egy sor olyan dologért is fizetsz amiket szabad szemmel látni nem fogsz, de a későbbiekben sok-sok bosszankodástól óvhat meg Téged!

Ezek is érdekelhetnek:

étterem marketing

Étterem marketing -mit csinálunk rosszul?

Tudom, bosszantó, tud lenni a következő szituáció. Volt egy álmod, nevezetesen egy saját étterem elindítása és működtetése. Komoly lemondások árán kialakítottad a

Copyright © 2021 - Molnár Krisztián