Hogyan adja el a termékem a landing page?

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bizonyára sokan vagytok, akik nincsenek tisztában a landing fogalmával.
Ebben a cikkben elmagyarázom neked miről is van szó, és gyakorlati tanácsokat is adok a tökéletes landing elkészítéséhez!

Érkező oldal, landing oldal, landoló oldal, céloldal – ha nagyon muszáj magyarul így szokták fordítani- javaslom legtöbbször mi maradjunk az eredeti angol elnevezésnél.
A kifejezés onnan jön, hogy a különböző online hirdetésekből,  mint amilyen a Google Ads vagy mondjuk a Facebook kiemelés, erre az oldalra fognak landolni az érdeklődök.
Ettől persze még egy hétköznapi weboldalról is beszélhetnénk, mi az tehát ami megkülönbözteti tőle?

A landing page egy egyoldalas, tematikus oldal, aminek a feladata, hogy az érdeklődők végrehajtsanak egy adott konverziót.
Ennek persze a végcélja az eladás, és az egész folyamat történhet ezen az oldalon, de ha esetleg egy termékkört reklámozunk, akkor linkek is vezethetnek a különböző kosarakhoz. Vannak esetek, amikor a fizetés és a kosár nem itt található, és direkt linket sem itt kapunk hozzá.
Ez a másik eset a lead generálás, amikor a landingon az érdeklődők e-mail címüket, nevüket, és egyéb elérhetőségeiket adhatják meg azért, hogy a cég később felkeresse őket egy ajánlattal. Ezért cserébe valamit persze ajánlani kell, például kedvezményt, ingyenes próbaidőszakot, letölthető, hasznos anyagokat.

Hogy épül fel a jó érkező oldal?

Az első és legfontosabb, egy figyelemfelkeltő cím.
Legyen rövid, hasson az emberek érzelmeire, és ne legyen hatásvadász, mert ezzel jelentősen csökkentjük a vásárlói bizalmat. Pro tipp: a szöveg megírása után találd ki a címet,  hidd el, sokkal frappánsabb elnevezéseket tudsz utólag kitalálni!
Ezt követi a lead, azaz a felvezetés.
Rövid, 2-3 mondatos részről beszélünk, aminek a feladata nem más, mint meggyőzni a látogatót, hogy egy számára érdekes írással lesz dolga. Kutatások szerint egy weboldalra kattintás után a emberek átlagosan 8 mp alatt eldöntik, hogy maradnak vagy sem. Ha a lead nem elég izgalmas, nem foglalja össze miről is lesz szó és nem hagy elég talányt, akkor már be is zárják a böngészőt.
Tartalom:
Be kell látnunk, elkényelmesedtünk, lusták lettünk. Rövid, tömör, könnyen értelmezhető információkat akarunk szerezni, méghozzá hamar. Könnyen lankad a figyelmünk, hajlamosak vagyunk elkattintani, ha nem vezet zsinóron minket a tartalom a végégig. Nagyon fontos, hogy úgy irányítsuk a látogatókat, hogy közben úgy érezzék értékes információkat kapnak.  Ezért nem jó menüsort, kifelé mutató linkeket betenni egy landingra, megakasztja az olvasás folyamatát, elvonja a figyelmet.

+ 4 tipp, ha landing paged van:

-használj kontrasztos színeket, tűnj ki a környezetedből!
-dobd fel képekkel a tartalmad!
-próbáld megfogalmazni leendő vásárlóid problémáit, mutasd be a te ajánlatod hogyan oldaná meg azokat!
-keresd meg a legjobb vásárlóid, és kérj tőlük őszinte visszajelzést, amit aztán a céloldalon is megosztasz!

Ezek is érdekelhetnek:

étterem marketing

Étterem marketing -mit csinálunk rosszul?

Tudom, bosszantó, tud lenni a következő szituáció. Volt egy álmod, nevezetesen egy saját étterem elindítása és működtetése. Komoly lemondások árán kialakítottad a

Copyright © 2021 - Molnár Krisztián