Ha Te egy sikeres étteremtulajdonos vagy, akinek mindig annyi és olyan vendégköre van, amilyet ő szeretne, és 100%-ig biztos vagy abban is, hogy ez nem változhat a jövőben, akkor nyugodtan kattints máshova, nem tudod jobban tenni a dolgod!
Ha Te viszont olyan vagy, mint a maradék 99,9% és szeretnéd az üresjárataidat is feltölteni akkor olvass tovább az infókért!
- Olvasási idő: 7 perc
Tény #1
Ha nem egy világvégi zsákfaluban üzemelteted vendéglátó egységed, nem alapozhatsz arra, hogy téged mindenki ismer a környéken, és be fognak találni hozzád. Ha mégis így van, akkor is fel kell hívnod néha magadra a figyelmet, hogy néha a hétköznapi rutintól eltérően is meghozd a vendégek kedvét beülni egy ebédre vagy vacsorára!
Mit gondolsz, a Coca Cola miért matricázza fel az összes céges járművét tetőtől-talpig, miért fizetnek külön embereket az áruházak polcrendezéséhez, miért költenek elképesztő összegeket különböző kulturális és sportesemények szponzorálására? Mindenki ismeri a márkát, senkinek nem mutatnak újat azzal, hogy léteznek. Egész egyszerűen szeretnék, hogy a csapból is ők folyjanak, szeretnék ha mindenről ők jutnának az eszedbe, szeretnének vonzóak lenni! Elültetik a fejedben, ha üdítőt kívánsz, akkor a Coca Cola jusson először az eszedbe!
Tény #2
Megváltoztak és folyamatosan változnak a fogyasztási szokások.
Igaz ez arra is, hogy borzasztóan megnőtt az emberek előtájékozódási igénye. Itt van a kezükben az internet, bárhol a világon, természetes, hogy használják arra is amire ki lett találva, információgyűjtésre!
Gondolj csak bele! Idegen helyen vagy, szeretnél beülni egy étterembe. Nem fogod végig járni a várost, vagy nekiállni kérdezősködni. Minek, hiszen ott a mobilod, beírod, hogy étterem, és már ki is adja a legrelevánsabb találatokat! Persze csak azokat, akik fent vannak a neten!
Ezek közül is kiválasztod a legszimpatikusabbnak vélt opciót, és rákeresel a menüre, esetleg galériára.
Azok közül fogsz választani, amiről találtál valamilyen információt, és leginkább aszerint rangsorolsz, hogy hogyan kaptad meg az infót!
Legjobb esetben van egy átlátható, igényes honlap, ahol minden információt megtudhatsz (árak, nyitvatartás, elérhetőség, étlap, itallap, fizetési lehetőségek stb.) Sok esetben tovább sem keresel, ha találtál egy ilyet.
Eggyel rosszabb, de még mindig a második helyen befutó, ha valakinek van egy elavult honlapja, de legalább étlappal feltüntetve. itt már gondolkodóba esik az ember, hogy ha ilyen régi a weboldal, vagyon aktuális-e még a menü?
Ezt követi a leggyakoribb eset, amikor az étteremnek nincs honlapja, csak egy Facebook oldala. Ez akkor működhet, ha kifogástalanul van kezelve, átláthatóan. Senkinek nincs kedve éhesen még az idővonalra feltöltött képek között keresni az étlapot, legalább tedd be a menübe, és lehetőleg olyan felbontással, hogy mobilon is olvasható legyen! Ha megtalálnak minden információt, akkor azért rendelni fognak így is tőled, de hidd el, csak sokadik opcióként jössz szóba, a türelmetlenebbek vagy akik igényességre és exkluzivitásra vágynak (ami egy éttermi látogatásnál igenis elképzelhető) nem fognak felhívni!
Nem tudnám megsaccolni, hogy hány érdeklődőt tudsz így veszíteni, de ha egy kiszállítással is foglalkozó, egyébként jó minőségű ételeket áruló étteremről van szó, a tippem az, hogy havi szinten akár egy alkalmazottad bérét tudnád kitermelni, ha megfognád ezeket a potenciális vendégeket is!
Végül, a szerencsére egyre kevésbé jellemző verzió, hogy semmilyen használható online információ nincs a vendéglőről.
Te leszel az utolsó, akit felhívnak, senki sem akar telefonon érdeklődni a menüről, hiszen általában többen is mennének étkezni, és amúgy is 3-4 étel után feladja, hogy megjegyezze a fogásokat. Aki így cselekszik reménytelenül sok vendégtől esik el, pusztán nemtörődömség miatt.
Tény #3
Ha étterem, akkor tényleg az exkluzivitás jut az eszünkbe.
Nem szépítem a dolgot, étteremben enni drága, de ezt tudja is mindenki, nem spórolni járnak oda az emberek. Éppen emiatt nem is szokott beválni, ha az olcsósággal próbálsz kiemelkedni.
Sokan kimondottan drága éttermeket keresnek, legalábbis olyat, amivel fel lehet vágni.
Szeretnek is egymásnak elbüszkélkedni vele, képeket küldözgetni az ételről és a környezetről.
Gondolj bele! Ha egy vendéged az elküldött képeivel felkeltette egy barátja érdeklődését, aki emiatt elkéri a hely nevét mert szeretne rákeresni ő is, mennyire illúzióromboló, ha nem talál hozzá semmi értékelhetőt a neten?
Vagy éppen mennyire illúzióromboló az is, ha egy 10 éve frissített, windows 98 hangulatú honlapot talál?
Ne rontsd már el itt, egy ilyen apróságon!
Tény #4
Akár tetszik, akár nem, ma már a legtöbb új vendéget fizetett socail media hirdetéssel és a Google-ben elért pozíciónkkal lehet hozni.
Ha ott vagyunk a keresésben az első találatok között, automatikusan új vendégekre teszünk szert, nem CSAK abban kell bíznunk, hogy majd szájhagyomány útján elterjedünk (amire eddig alapoztunk).
Tény #5
Egy éttermi honlap ellen nem igazán tud szólni érv, ha egyet mondani kell akkor csak egy dolog jöhet szóba: a pénz.
Még mindig vannak, akik nem hajlandók ebbe fektetni.
Ez az érv több sebből is vérzik.
Egyrészt egy honlap készítése ma már nem akkora összeg, egy alkalmazottad havi béréből biztosan össze lehet hozni (és nem Michelin csillagos étterem vezető chefre gondolok).
Másrészt ez a pénz valószínűleg nagyon hamar megtérül, és a későbbiekben, amikor már rég elfelejtetted, hogy te valaha fizettél ezért még mindig szép csendben irányítja hozzád a vendégeket!
Összegezve:
Ha nem sajnálsz egy egyszeri kis-közepes beruházást azért cserébe, hogy ne veszíthess embereket online, akkor itt az ideje, vágj bele a munkába!
Ne érezd magad hülyének, amiért nem tetted meg eddig, legyél okos, és indítsd el a projektet még ma! Minden egyes nappal, amivel nem húzod az időt a forgalmadat gyarapítod.
Vágj bele, hajrá!