A modern weblap ökölszabályai

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Azt már kiveséztük, hogy mi a fenének van neked szükséged weboldalra, most itt az ideje átnézni, hogy mik azok az alaptézisek amiket ha betartasz nem csak egy leszel a sok közül!
Bónuszként egy közelgő szülinapra is felhívnám a figyelmed!

Az internet hosszú utat tett meg a mai szint eléréséig, és mégsem.
Valószínűleg nem tudtad, de idén augusztus 6-án ünnepli majd 30. születésnapját a világtörténelem első weboldala!
Az oldalt Tim Berners-Lee, a World Wide Web megalkotója hozta létre, és a honlap célja éppen ez volt, hogy elmagyarázza a web működését. Ha kíváncsi vagy rá, most is megtekintheted, ha ide kattintasz!

Ez az emberöltő tulajdonképpen nem is olyan nagy idő, mondhatnád. Azonban ha azt nézzük, hogy ma már több, mint 1.800.000.000 honlap létezik, és a szám a másodperc tört része alatt növekszik, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy történt itt azért egysmás.

A honlapkészítés hatalmasat fejlődött, ma már dizájnosabbnál dizájnosabb, praktikus, modern, kiegészítőkkel teletűzdelt site-ok hivatottak a legmagasabb szinten kielégíteni a felhasználói élményt.

Mik a mai elvárásoknak megfelelő, korszerű honlapok ismérvei?

Az elmúlt években a letisztult dizájn volt a meghatározó, de ezt ne keverjük össze azzal, hogy visszatérünk az alapokhoz. A letisztult manapság már inkább csak visszafogottságot jelent, a színekkel, a jó minőségű képekkel és az animációs lehetőségekkel bátran játszhatunk! Jó ha érzi a látogató, hogy nyitottak vagyunk az újításokra, csak nem akarjuk, hogy a tartalom rovására menjen!

Elrendezés:
Nehéz megtalálni az egyensúlyt az elemek közötti whitespaceken, azaz tartalommal meg nem töltött helyeken, nem szabad túl üresen hagyni őket, de ne is zsúfoljuk túl!
Jó, ha ragaszkodunk a szokásos, évek alatt bevált tematikához, azaz a az oldal tetején egy menüsor és a logó vár, ha szeretnénk keresősávot azt a jobb felső sarokba építve, alatta pedig egy nagy kép, diavetítés vagy slider.
Ezekhez az évek évtizedek során hozzászokott az emberek szeme, amint megnyitnak egy weboldalt eszerint akarnak tájékozódni. Ne veszítsünk időt azzal, hogy keresgetik a kötelező elemeket!
Az idő márpedig fontos, tanulmányok szerint ugyanis átlag kb. 8 mp alatt dönt egy felhasználó, hogy lejjebb görget, vagy kilép.
Ebből kifolyólag nagyon fontos a honlapunk sebessége is. Ha megbízható, vásárlói visszajelzések alapján jó tárhelyszolgáltatót választunk akkor a sebességet már csak mi tudjuk befolyásolni.
Figyeljünk rá, hogy ne pakoljuk tele nagy felbontású képekkel a kezdőoldalt, hiszen ez az oldal betöltődésének rovására megy!

Navigáció:
Fontos, hogy weblapod könnyen értelmezhető, áttekinthető legyen, a látogatók könnyedén tudjanak rajta navigálni!
Azt tudtad, hogy F alakban olvasunk a neten? Érdemes a kialakítást ehhez is igazítani!

Reszponzív mód:
Nagyon fontos, hogy optimalizáljuk mobilra is siteunkat! Évről-évre nő azoknak a száma akik mobilról böngésznek az interneten, és ez a trend még mindig nem látszik megállni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a pc verziót hanyagolni kell, hiszen ha hosszabb időt és komolyabb feladatokat próbálunk véghezvinni, akkor sok esetben vesszük elő inkább a számítógépeket.

Mutasd meg mit ajánlasz!
Árulj terméket vagy szolgáltatást, nagyon fontos, hogy képi vagy videó tartalom is megtalálható legyen róla.
Mellé egy rövidebb leírást párosíts, a hosszabb szövegek olvasásába nagyon sokan bele sem fognak!

Ne szégyelld az áraid!
Sokan nem merik felvállalni az áraikat. Ez óriási hiba! Miért gondolod, hogy személyesen az üzletedben vagy a telephelyeden kevésbé lesz kellemetlen közölni az anyagiakat?
Az emberek nagyon szeretnek előre tájékozódni, hogy nagyjából mennyit kell majd költeniük, és ez teljességgel érthető is. Ha nálad ezt nem tudják megtenni, akkor sokkal inkább választanak olyat akinél ez a lehetőség adott.
Ráadásul az árazással egyfajta szűrési lehetőséget is beállíthatsz, aki semmiképp nem akar ennyit fizetni az nem fogja személyesen rabolni az idődet, aki viszont a pénz ismerete után is megkeres, jó eséllyel már vásárolni is fog tőled!

Kulcsszavak:
Ha nem is tudod mi az a SEO, és miben lehet a segítségedre, akkor is fontos megértened, hogy a Google algoritmusa nem találomra sorolja előre vagy hátra a weblapokat!
A teljesség igénye nélkül: látogatottság, releváns tartalom, betöltődés sebessége, reszponzivitás, és a kulcsszavak amik segíthetnek neked előrébb jutni, hiszen Te is tudod, nagyon nem mindegy, hogy az első vagy az ötödik oldalon jelenik meg valami a keresésben.
A kulcsszókeresésben, azaz a vállalkozásod profiljához leginkább illő kifejezések keresésben te is lehetsz kreatív, de szerencsére az internet rengeteg ingyenes eszközt ad nekünk, például a Google Trends, a Google Ads beépített kulcsszókereső, vagy a KW finder.

Kapcsolat:
Talán nem is kell mondani, de címet, telefonszámot, e-mail címet mindenképp adj meg a weboldaladon, de még jobb, ha utóbbit egy kapcsolati űrlappal és/vagy  online chattel is kiegészíted!
Az idő azonban itt is pénz, nagyon figyelj oda, hogy az emberek többsége maximum egyetlen napot hajlandó várni a válaszra, ha későn reagálsz, valószínűleg egy konkurensed el is happolta előled az ügyfelet!
Ide kapcsolódik, hogy a látogatók szeretnek utána nézni a közösségi média tevékenységeidnek és aktivitásodnak is, így ha ezeken a platformokon is elérhető vagy, akkor mindenképpen jeleníts meg egy direkt linket hozzájuk a site-odon!

Használj cselekvésre ösztönző kifejezéseket és gombokat!
Add a látogatók tudtára, hogy mi a következő lépés! Gombokkal, képekkel, figyelemfelhívó szövegekkel terelgesd őket finoman a kívánt cél, azaz a vásárlás felé!

Blogolj, akárcsak én!
Egyre kevesebben vannak, de szerencsére még mindig akadnak lojális, és olvasni szerető látogatók is.
Nekik kedveskedhetsz a blogoddal, írd ki magadból amit a hely szűkössége és az általános érdeklődés hiánya miatt a közösségi médián és a kezdőlapodon nem tettél meg!
A minőségi, értékes bejegyzések ráadásul növelhetik a vásárlási kedvet, új utat nyit neked az online marketing területén, és jó eséllyel a Google algoritmusa is könnyebben talál Rád!

Ezek is érdekelhetnek:

étterem marketing

Étterem marketing -mit csinálunk rosszul?

Tudom, bosszantó, tud lenni a következő szituáció. Volt egy álmod, nevezetesen egy saját étterem elindítása és működtetése. Komoly lemondások árán kialakítottad a

Copyright © 2021 - Molnár Krisztián